READeng. + fr.:

Last content update: 02-07-2023

---

SELECTED PRESS & BOOKS

2023
PHI Foundation/Fiset, Daniel (June 27, 2023), Interview with Nadège Grebmeier Forget, PHI Antenna (video)
Bui, Long (June 15, 2023), "I Will Never Finish Cleaning This Mirror: A Collective Panopticon of the Made-up Face", PHI Antenna (online journal)
L'AUNE/Denault, Karine (Spring 2023), Interview with Nadège Grebmeier Forget, Projet ELLES (conversation)

2022
Morelli, Didier (Fall 2022), Awakening: seeing beyond the frame, Exhibition Review, Border Crossings Magazine, #160
Rondeau, Ariel (Septembre 2022), Nadège Grebmeier Forget, pour ce qui brille, minutie/for that which shines, minutiae, Exhibition Review, Espace art actuel, no. 132 – Flesh, p.109-110
Quirion, Jean-Michel (April 6 to may 7, 2022), « pour ce qui brille, minutie / for that which shines, minutiae », Exhibition text, axeneo7.qc.ca
Mavrikakis, Nicolas (February 12, 2022), « Dessiller: s’ouvrir au hors-champ »: voir et savoir sont-ils suffisants?, Critique – Arts visuels, Le Devoir, p.23.

2021
Morelli, Didier (August 2021), « Nadège Grebmeier Forget: Wonder Woman », cover images and portfolio, Magazine Spirale, no.276 – Heroïnes, p.52-63.
Dubée-Moreau, Florence-Agathe (July-August, 2021), « Dans l’atelier de Nadège Grebmeier Forget », ELLE Québec, ELLE ART, p.108.

2020
St-Gelais, Thérèse (October 1, 2020), « The Body in Performance: The Impossible Quest for Identity », published within the conference proceedings La performance : Un espace de visibilité pour les femmes artistes ?, Université Paris-Est Marne-la-Vallée (UPEM) in partnership with the Archives of Women Artists - Research and Exhibitions (AWARE), in collaboration with Beaux-Arts de Paris, p. 35-44.
Boivin, Jade (Septembre 29, 2020), « Performance et « live stream » : entretien avec Nadège Grebmeier Forget », Vie des Arts, no. 260 — RE : TR : manipulations et usages fragmentaires d’Internet, p. 50-53.
Carasco, Victoria (Fall 2020), Curating Live Arts, Berghahn Books, New York and Oxford, 2018, 392 p, esse arts + opinions, no. 100 — Futurity, Book review, esse.ca
Olszanowski, Magdalena (May 5, 2020), Artist is Isolation: Nadège Grebmeier Forget’s “Some Kind of Game”, Features, MOMUS.ca

2019
Clément, Éric (Decembre 5, 2019), « Prix Pierre-Ayot et Louis-Comtois : Place à la diversité ! », La Presse.
Lavigne, Julie and Piazzesi C. (2019), Femmes et pouvoir érotique, Recherches Féministes – Vol. 32 n° 1, GREMF - Université Laval, Cover Image + p. 10 -11.

2018
Davida, Dena, Pronovost M., Hudon V., and Gabriels J. (2018), Curating Live Arts: Critical Perspectives, Essays, and Conversations on Theory and Practice, Berghahn Books - Brooklyn (NY United-States).
Carpentier, Mélanie (December 1, 2018), « Katya Montaignac et Nadège Grebmeier Forget : la danse, hors du spectaculaire », Le Devoir.
Akimbo (October 24, 2018), Hit List, Akimblog.ca
Dubé-Moreau, Florence-Agathe and Johnson, Maude. (2018), …move or be moved by some thing rather then onself [exhibition catalogue], Critical Distance Centre for Curators, Toronto (ON Canada).
Fung, Amy (September 28, 2018), Hungry Ghost Follies [Here's to the Girls], SALTBOX - Contemporary Arts Festival, blog entry [defunct - censured by Tumblr].
Des Rosier, Delilah (August 31, 2018), « Residencies of Resistance; Or, Performatively Flexing for the ’Gram », Blogposts about 7a*md8 : On-Line Residency, 2017.

2017
Burisch, Nicole (2017), I’ve Only Known My Own [exhibition catalogue] including « Notes from Houston » by Mikhel Proulx (p.50-57), self published, Montréal.
St-Gelais, Thérèse (May 2017), « Feminisms and Uncertainty: A Body of One’s Own and Beyond Oneself », esse arts + opinions, no.90 – Feminisms, p. 34-43.
La Fabrique Culturelle (April 12, 2017), « Neuf artistes québécois.e.s à suivre sur Instagram », article.
Lesauvage, Magali and Piette, C. (2017), « Dress Codes : Mains d’Œuvres, Saint-Ouen, France, Septembre 1 to October 9, 2016 », esse arts + opinions, no.90 – Feminisms.
Cairns, John (April 4, 2017), « Nadège Grebmeier Forget puts the viewer on display », The Concordian.
Théâtre d’Aujourd’hui (January 2017), « Inspirations : Nadège Grebmeier Forget », Volume 10 – 3900.ca
Quirion, Jean-Michel (September 1, 2017), « La belle saison au Belgo entre quatre expositions et huit situations », Revue Ex_situ.com

2016
Tuymans, L. (September 7, 2016), « Le top 5 des expos de la semaine : Dress Codes, Mains d’oeuvre, Saint-Ouen, Paris », Les Inrocks.com
St-Onge, Alexandre (Decembre 17, 2016), Re-Reflecting On… [fanzine/pamphlet], CIRCA Art Actuel, Montréal.
Canadian Art (August 18, 2016), « HOLD FAST Festival : Walter Scott, Life of a Craphead, Nadège Grebmeier Forget », Must see this week – News.
MacDonald, Marie (August 16, 2016), « Stay Close To Me During The Night: Hold Fast Sets Sail For Art Magic This Week! », The Overcast.ca
Lautréamont, A. (July 11, 2016), « Interprétations à l’œuvre : le geste artistique interrogé à la Friche la Belle de Mai de Marseille », exponaute.com
Goethe-Institut Montréal (Summer 2016), « MixOFF Berlin/Montreal: Interview with Henrike Iglesias & Nadège Grebmeier Forget », Goethe-Institut Montreal - YouTube
Daguzan Bernier, Myriam (Spring 2016), « One Hand Show — Autoérotisme scénique et masturbation artistique : que traduisent ces gestes d’exhibition et d’autosatisfaction qui abondent sur nos scènes? », Revue JEU 159, dossier Sexe, p. 40-41.

2015
Burisch, Nicole (2015), « Never Enough / Jamais Assez: on documentation, proximity, and Nadège Grebmeier Forget’s SUITE from the series One on one’s for so-called fans », CORE Program catalogue, published by the Glassell School of Art and the Museum of Fine Arts – Huston, p. 11-21.
Charron, Marie-Ève (April 18, 2015), « Actes de paroles : Une exposition collective donne voix aux femmes artistes et aux Premières Nations », Le Devoir (E7)
Folie-Boivin, Émilie (April 17, 2015), « Sois belle et aime-toi : Du dégoût du beigne à l’inconfort devant les corps imparfaits, les jeunes réagissent aux obsessions de la provocante performance Oxymorons », Le Devoir (B1)
Genois, Audrey (March 6, 2015), « Huit œuvres pour le 8 mars », actualites.uqam.ca
Montaignac, Katya (Sping 2015), « Cuisiner l’inconfort : Correspondance avec Nadège Grebmeier Forget », Revue JEU 154 - Nourriture en scène, p. 26-30.
St-Jean Aubre, Anne-Marie (March 29- May 31, 2015), Actions Must Match Words [exhibition booklet], Musée d’art contemporain des Laurentides (MAC LAU), St-Jérôme (QC Canada).
Rouleau-Sirois, Dominique (March 19- May 21, 2015), Manifestations indirecte [exhibition booklet], Musée Régionale de Rimouski (QC Canada).

2014
Boucher, Mélanie (2014), Nourriture en art performatif : son usage, de la première moitié du 20e siècle à aujourd’hui, Trois-Rivières : Le Sabord (Essai), p. 100-101.
Cyr, C. and Montaignac, K. (April 15, 2014), « L’aliment comme objet scénique », ici.radio-canada.ca
Twerdy, S. (November 14, 2014), « Notes on the Art of Writing — and Rewriting », Canadian Art – Features, canadianart.ca
St-Onge, Y. (November 12, 2014), « Le geste de l’écriture. Adventures can be found anywhere, même dans la mélancolie de PME-ART», artichaumag.com

2013
Rouleau-Sirois, Dominique (Novembre 2013), « Donner corps — La Chandeleur de Nadège Grebmeier Forget », ProjetVivarium.org [defunct]
WEBB-ELLIS, A. & C. (Summer 2013), « Performer Stammtisch with Frank Homeyer and Nadège Grebmeier Forget », mpa-blog.tumblr.com
Philippon, Anne (Spring 2013), « Nananes »; Aparté arts vivants - recherche et création no.2, dossier Actes sexués : postures subversives du genre, p.78-83.

2011
Collectif Touva (Octobre 5, 2011), « Manger lécher rentrer couler sortir pousser tourner embrasser », 2011 Viva! Art Action blog [defunct].

READeng. + fr.:

Last content update: 02-07-2023

---

SELECTED PRESS & BOOKS

2023
PHI Foundation/Fiset, Daniel (June 27, 2023), Interview with Nadège Grebmeier Forget, PHI Antenna (video)
Bui, Long (June 15, 2023), "I Will Never Finish Cleaning This Mirror: A Collective Panopticon of the Made-up Face", PHI Antenna (online journal)
L'AUNE/Denault, Karine (Spring 2023), Interview with Nadège Grebmeier Forget, Projet ELLES (conversation)

2022
Morelli, Didier (Fall 2022), Awakening: seeing beyond the frame, Exhibition Review, Border Crossings Magazine, #160
Rondeau, Ariel (Septembre 2022), Nadège Grebmeier Forget, pour ce qui brille, minutie/for that which shines, minutiae, Exhibition Review, Espace art actuel, no. 132 – Flesh, p.109-110
Quirion, Jean-Michel (April 6 to may 7, 2022), « pour ce qui brille, minutie / for that which shines, minutiae », Exhibition text, axeneo7.qc.ca
Mavrikakis, Nicolas (February 12, 2022), « Dessiller: s’ouvrir au hors-champ »: voir et savoir sont-ils suffisants?, Critique – Arts visuels, Le Devoir, p.23.

2021
Morelli, Didier (August 2021), « Nadège Grebmeier Forget: Wonder Woman », cover images and portfolio, Magazine Spirale, no.276 – Heroïnes, p.52-63.
Dubée-Moreau, Florence-Agathe (July-August, 2021), « Dans l’atelier de Nadège Grebmeier Forget », ELLE Québec, ELLE ART, p.108.

2020
St-Gelais, Thérèse (October 1, 2020), « The Body in Performance: The Impossible Quest for Identity », published within the conference proceedings La performance : Un espace de visibilité pour les femmes artistes ?, Université Paris-Est Marne-la-Vallée (UPEM) in partnership with the Archives of Women Artists - Research and Exhibitions (AWARE), in collaboration with Beaux-Arts de Paris, p. 35-44.
Boivin, Jade (Septembre 29, 2020), « Performance et « live stream » : entretien avec Nadège Grebmeier Forget », Vie des Arts, no. 260 — RE : TR : manipulations et usages fragmentaires d’Internet, p. 50-53.
Carasco, Victoria (Fall 2020), Curating Live Arts, Berghahn Books, New York and Oxford, 2018, 392 p, esse arts + opinions, no. 100 — Futurity, Book review, esse.ca
Olszanowski, Magdalena (May 5, 2020), Artist is Isolation: Nadège Grebmeier Forget’s “Some Kind of Game”, Features, MOMUS.ca

2019
Clément, Éric (Decembre 5, 2019), « Prix Pierre-Ayot et Louis-Comtois : Place à la diversité ! », La Presse.
Lavigne, Julie and Piazzesi C. (2019), Femmes et pouvoir érotique, Recherches Féministes – Vol. 32 n° 1, GREMF - Université Laval, Cover Image + p. 10 -11.

2018
Davida, Dena, Pronovost M., Hudon V., and Gabriels J. (2018), Curating Live Arts: Critical Perspectives, Essays, and Conversations on Theory and Practice, Berghahn Books - Brooklyn (NY United-States).
Carpentier, Mélanie (December 1, 2018), « Katya Montaignac et Nadège Grebmeier Forget : la danse, hors du spectaculaire », Le Devoir.
Akimbo (October 24, 2018), Hit List, Akimblog.ca
Dubé-Moreau, Florence-Agathe and Johnson, Maude. (2018), …move or be moved by some thing rather then onself [exhibition catalogue], Critical Distance Centre for Curators, Toronto (ON Canada).
Fung, Amy (September 28, 2018), Hungry Ghost Follies [Here's to the Girls], SALTBOX - Contemporary Arts Festival, blog entry [defunct - censured by Tumblr].
Des Rosier, Delilah (August 31, 2018), « Residencies of Resistance; Or, Performatively Flexing for the ’Gram », Blogposts about 7a*md8 : On-Line Residency, 2017.

2017
Burisch, Nicole (2017), I’ve Only Known My Own [exhibition catalogue] including « Notes from Houston » by Mikhel Proulx (p.50-57), self published, Montréal.
St-Gelais, Thérèse (May 2017), « Feminisms and Uncertainty: A Body of One’s Own and Beyond Oneself », esse arts + opinions, no.90 – Feminisms, p. 34-43.
La Fabrique Culturelle (April 12, 2017), « Neuf artistes québécois.e.s à suivre sur Instagram », article.
Lesauvage, Magali and Piette, C. (2017), « Dress Codes : Mains d’Œuvres, Saint-Ouen, France, Septembre 1 to October 9, 2016 », esse arts + opinions, no.90 – Feminisms.
Cairns, John (April 4, 2017), « Nadège Grebmeier Forget puts the viewer on display », The Concordian.
Théâtre d’Aujourd’hui (January 2017), « Inspirations : Nadège Grebmeier Forget », Volume 10 – 3900.ca
Quirion, Jean-Michel (September 1, 2017), « La belle saison au Belgo entre quatre expositions et huit situations », Revue Ex_situ.com

2016
Tuymans, L. (September 7, 2016), « Le top 5 des expos de la semaine : Dress Codes, Mains d’oeuvre, Saint-Ouen, Paris », Les Inrocks.com
St-Onge, Alexandre (Decembre 17, 2016), Re-Reflecting On… [fanzine/pamphlet], CIRCA Art Actuel, Montréal.
Canadian Art (August 18, 2016), « HOLD FAST Festival : Walter Scott, Life of a Craphead, Nadège Grebmeier Forget », Must see this week – News.
MacDonald, Marie (August 16, 2016), « Stay Close To Me During The Night: Hold Fast Sets Sail For Art Magic This Week! », The Overcast.ca
Lautréamont, A. (July 11, 2016), « Interprétations à l’œuvre : le geste artistique interrogé à la Friche la Belle de Mai de Marseille », exponaute.com
Goethe-Institut Montréal (Summer 2016), « MixOFF Berlin/Montreal: Interview with Henrike Iglesias & Nadège Grebmeier Forget », Goethe-Institut Montreal - YouTube
Daguzan Bernier, Myriam (Spring 2016), « One Hand Show — Autoérotisme scénique et masturbation artistique : que traduisent ces gestes d’exhibition et d’autosatisfaction qui abondent sur nos scènes? », Revue JEU 159, dossier Sexe, p. 40-41.

2015
Burisch, Nicole (2015), « Never Enough / Jamais Assez: on documentation, proximity, and Nadège Grebmeier Forget’s SUITE from the series One on one’s for so-called fans », CORE Program catalogue, published by the Glassell School of Art and the Museum of Fine Arts – Huston, p. 11-21.
Charron, Marie-Ève (April 18, 2015), « Actes de paroles : Une exposition collective donne voix aux femmes artistes et aux Premières Nations », Le Devoir (E7)
Folie-Boivin, Émilie (April 17, 2015), « Sois belle et aime-toi : Du dégoût du beigne à l’inconfort devant les corps imparfaits, les jeunes réagissent aux obsessions de la provocante performance Oxymorons », Le Devoir (B1)
Genois, Audrey (March 6, 2015), « Huit œuvres pour le 8 mars », actualites.uqam.ca
Montaignac, Katya (Sping 2015), « Cuisiner l’inconfort : Correspondance avec Nadège Grebmeier Forget », Revue JEU 154 - Nourriture en scène, p. 26-30.
St-Jean Aubre, Anne-Marie (March 29- May 31, 2015), Actions Must Match Words [exhibition booklet], Musée d’art contemporain des Laurentides (MAC LAU), St-Jérôme (QC Canada).
Rouleau-Sirois, Dominique (March 19- May 21, 2015), Manifestations indirecte [exhibition booklet], Musée Régionale de Rimouski (QC Canada).

2014
Boucher, Mélanie (2014), Nourriture en art performatif : son usage, de la première moitié du 20e siècle à aujourd’hui, Trois-Rivières : Le Sabord (Essai), p. 100-101.
Cyr, C. and Montaignac, K. (April 15, 2014), « L’aliment comme objet scénique », ici.radio-canada.ca
Twerdy, S. (November 14, 2014), « Notes on the Art of Writing — and Rewriting », Canadian Art – Features, canadianart.ca
St-Onge, Y. (November 12, 2014), « Le geste de l’écriture. Adventures can be found anywhere, même dans la mélancolie de PME-ART», artichaumag.com

2013
Rouleau-Sirois, Dominique (Novembre 2013), « Donner corps — La Chandeleur de Nadège Grebmeier Forget », ProjetVivarium.org [defunct]
WEBB-ELLIS, A. & C. (Summer 2013), « Performer Stammtisch with Frank Homeyer and Nadège Grebmeier Forget », mpa-blog.tumblr.com
Philippon, Anne (Spring 2013), « Nananes »; Aparté arts vivants - recherche et création no.2, dossier Actes sexués : postures subversives du genre, p.78-83.

2011
Collectif Touva (Octobre 5, 2011), « Manger lécher rentrer couler sortir pousser tourner embrasser », 2011 Viva! Art Action blog [defunct].